Handige app: Peerby

Wie kent het niet: je hebt een ladder gekocht om bij dat vervelend geplaatste rookalarm aan het plafond te kunnen komen. Maar daarna ligt die ladder in je garage in de weg te liggen. Samen met alle andere apparaten die je maar een keer per jaar gebruikt.

Peerby is een klein bedrijfje wat daar op inspeelt: met behulp van een app kun je allerlei zaken delen en uitlenen met mensen uit jou buurt. En het is meteen ook een leuke manier om kennis te maken met de mensen uit jou buurt.
Ze zijn nog volop bezig met het ontwikkelen van de app en ik heb aangegeven dat wij als bewonersvereniging zeer geinteresseerd zijn in de mogelijkheden om de app specifiek voor onze wijk in te kunnen zetten. Nu i s het nog zo dat de app op basis van een radius werkt: iedereen binnen een bepaalde radius ontvangt jou oproep om iets te lenen. Wij zouden dat graag wijkspecifieker willen maken. We blijven in contact met de organisatie en ze hebben aangegeven in het nieuwe jaar te beginnen met aanpassingen en we kunnen dan meehelpen met het testen van een nieuw groepsysteem.

Het is dan wel handig dat we dan natuurlijk veel deelnemers hebben in de wijk. Dus bij deze de oproep om je alvast aan te melden op www.peerby.nl. Lijkt me leuk om op die manier kennis te maken met mijn medewijkbewoners!