Kinderen Rietwijk Ter Borch kiezen eigen speelplek

In de gemeentepagina lezen we “In de Rietwijk in Eelderwolde mochten de kinderen uit de wijk ‘De Grasjuffer’ meebeslissen over de inrichting van hun toekomstige speelplek. De wijk is in aanbouw, ondertussen zijn er al een aantal woningen gereed en bewoond.

De Grasjuffer wordt een kinderrijke buurt. Daarom hebben een aantal wijkbewoners de gemeente gevraagd om alvast een speelveld in te richten. De gemeente heeft hier positief op gereageerd en besloot de kinderen hierbij te betrekken. Zij mochten stemmen op de speeltoestellen van hun voorkeur.

In totaal hebben negenentwintig kinderen gestemd. Zij hebben gekozen voor een groot toestel met hangmat, een speelhuis en een nestschommel. De bedoeling is dat de speeltoestellen voor de zomer op hun plek staan.”

Weet je dat de bewonersvereniging bezig is een commissie Jeugd op te starten? Heb je interesse om in deze commissie mee te denken over wat de jeugd in en om de wijk zou willen? Van aanpassingen in de wijk (bijv. speeltuinen) tot activiteiten of gezamenlijke inkoop van gewenste dingen of diensten. Laat het dan weten via info@bewonersvereniging-terborch.nl en we gaan contact met je opnemen.