Bewonersvereniging stuurt brief naar gemeenteraad Tynaarlo

Sinds de oprichting van de bewonersvereniging wordt door de commissie Publieke Zaken met diverse personen van de gemeente Tynaarlo gesproken over de manier waarop de bewoners (individueel) door de gemeente betrokken worden bij de ontwikkelingen rond de wijk.  Hierbij gaat het vooral over informatie over de samenhang en de effecten van de verschillende initiatieven (o.a. supermarkt, crematorium, veiligheid rond vooral het school gebied). Dit heeft onlangs geleid tot een eigen Ter Borch deel op de website van gemeente Tynaarlo en een nieuwsbrief waar we ons op kunnen abonneren. Hier kan je naar deze pagina gaan.

Daarnaast is in de gemeenteraad een toezegging gedaan dat de samenhang van de initiatieven en de gevolgen daarvan aan de bewoners worden gepresenteerd. Hiervan hebben we tot nu toe nog geen resultaat gezien.

Nu is een van de initiatieven, het crematorium, in procedure gegaan. De bewonersvereniging heeft daarom in het voorliggende initiatief (crematorium) reden gezien, haar ongenoegen te uiten in een brief aan de gemeenteraad.

Deze brief is afgelopen vrijdag (6-11-2015) op de bus gegaan. Klik hier als je de brief wilt lezen.

Binnenkort verwachten we dat de resultaten van het verkeersonderzoek door de gemeente bekend wordt gemaakt. In dit onderzoek wordt doorgerekend wat de invloed van oa de A7, het crematorium en de supermarkt op de Borchsingel is. Ook hiervan houden we jullie op de hoogte.