Gemeenteraad bezoekt Ter Borch

Misschien heeft u ze zien lopen. Maandag 22 juni is een delegatie van acht raadsleden van de gemeente Tynaarlo op bezoek geweest in de wijk Ter Borch.20150622 gemeenteraad

Ze waren uitgenodigd door de commissie publieke zaken van de bewonersvereniging, om kennis te maken en de ontwikkelingen in de wijk zelf te ervaren. Na een wandeling langs de Borchsingel, de speelplaatsen in de Tuinwijk en de voorziene plek van de supermarkten, werden de ontwikkelingen doorgesproken met een broodje kroket in het Borchkwartier.

Centraal thema van gesprek was de onrust in de wijk over de verkeersdruk op de Borchsingel, gerelateerd aan de belangrijkste ontwikkelingen in en rond de wijk; ontsluiting A7, werkzaamheden ring Groningen, komst van supermarkten, crematorium en Van der Valk. Met de raadsleden is besproken dat een wijk als Ter Borch niet in onderdelen ontwikkeld kan worden, omdat alle plannen invloed hebben op het verkeer op de Borchsingel. De raadsleden steunen de bewonersvereniging in haar wens om een integrale visie op de wijk te ontwikkelen en daar de verkeersontwikkelingen een centrale plek in te geven.

De avond leverde een aantal praktische tips op die de bewonersvereniging gaat toepassen voor het realiseren van haar doelen. Ook kwam een raadslid met het voorstel om het leefbaarheidsfonds van de gemeente aan te spreken voor het plaatsen van spiegels om fietsers beter aan te zien komen bij de uitritten van de Tuinwijk

De bewonersvereniging zal de raadsleden ook in de toekomst blijven informeren over de ontwikkelingen en waar nodig vragen om politieke druk uit te oefenen.

Reacties zijn gesloten.