Brief zorgt voor aandacht van de pers

Naar aanleiding van onze brief, opgesteld op 20160111, “Gemeente Tynaarlo neemt stadse verkeersproblemen Ter Borch niet serieus zijn we door verschillende media benaderd. Gisteren is er een radio interview geweest met RTV DrentheOOG TV interview 20160112

Deze is gehouden op het schoolplein van OBS Ter Borch. Na het interview is nog een aantal ouders geïnterviewd. Vandaag is er een interview met OOG TV (bekijk hier het interview) en RTV Noord (luister hier naar de twee interviews. De eerste start op 09:20, het tweede start op 53:53).

Onderwerp van de brief is dat de gemeente de wijk gaat ontsluiten via de snelweg A7, maar weigert maatregelen te nemen tegen mogelijk sluipverkeer door onze wijk tijdens de werkzaamheden aan de ringweg zuid van de stad Groningen (2016-2022). De bewonersvereniging Ter Borch voelt zich gemangeld tussen een provinciale gemeente en de problemen van de stad.

Dinsdag 19 januari wordt het bestemmingsplan van het crematorium besproken in de gemeenteraadsvergadering (om 20.00 uur in het gemeentehuis te Vries). Het verkeersonderzoek staat op de agenda. Tijdens de gemeenteraadsvergadering zullen wij als bewonersvereniging Ter Borch inspreken om onze kijk op de stand van zaken toe te lichten. Om deze boodschap kracht bij te zetten is het belangrijk dat hier zo veel mogelijk mensen uit de wijk aanwezig zijn. We willen jullie dan ook oproepen om ook naar de vergadering te gaan. Voor de thuisblijvers is de vergadering via internet te volgen. https://raad.tynaarlo.nl/ .

We houden jullie zo goed mogelijk om de hoogte via de website (www.bewonersvereniging-terborch.nl), facebook, twitter (@BewVer_TerBorch) en email/nieuwsbrief.

Ontvang je nog geen mail/nieuwsbrief van de Bewonersvereniging? Geef dan je (woon)adres door aan info@bewonersvereniging-terborch.nl met in het onderwerp ‘aanmelding nieuwsbrief’.