Activiteiten op De Onlanderij door Natuurmonumenten

In de komende weken zijn er op De Onlanderij bij Natuurmonumenten bijzonder veel  activiteiten georganiseerd.natuurmonumenten_terborch

Van een workshop weer voorspellen, schapenvachten vilten tot en met een levende kerststal. De combinatie met de gezellige cadeauwinkel en huisgemaakte taart in het theehuys maakt de Onlanderij tot een sfeervolle ontmoetingsplek voor iedereen!

Workshop OERRR weer voorspellen

Weet jij wat veerbewolking is? En welk weertype er dan onderweg is? Als je in de natuur op pad bent, is het belangrijk dat je weet welk weer je onderweg zult krijgen. Beheers je dit, dan heb je weer een echte survivalskill geleerd! OERRR workshop kost 4 euro voor leden en 7 euro voor niet leden. Zondag 22 en 29 november om 13 uur.

Vacht vilten met schapenwol

Tijdens deze bijzondere workshop leer je in één dag de basistechniek van het oeroude vachtvilten. Bij het vachtvilten ga je de vers geschoren schapenvacht niet eerst kammen en kaarden om daarna te vilten, maar je gaat direct de scheerzijde vervilten met een wollen ’topping’. Zo blijven de prachtige lokken en krullen intact. Uiteraard neem je je eigen werk aan het einde van de dag mee naar huis.

Een verzorgde dag met taart, lunch en  warme chocolademelk bij de warme houtkachel in het theehuis. Gezellige dag in een fijne ambiance op zaterdag 21 november, woensdag 25 november en donderdag 3 december vanaf 10 uur. Kosten: 90 euro voor leden en 100 euro voor niet leden.

Boswachterspiet

De boswachters kijken ieder jaar weer uit naar de komst van boswachterspiet. Op vrijdag 27 november komt hij naar De Onlanderij tussen 15 en 16 uur. Zet je laarsje bij de houtkachel in het theehuys. Op zondag 6 december staat jouw laarsje gevuld door boswachterspiet voor jou klaar!

Vanaf 12 december is De Onlanderij omgetoverd in kerst. Met een levende kerststal en aaibare dieren, kerstcadeaus en volop kerstactiviteiten zoals een workshop deurkrans maken, een OERRR  voorleesmiddag en volop kerstsfeer in het theehuys.

Aanmelden en meer informatie over activiteiten: www.natuurmonumenten.nl

Reacties zijn gesloten.