Nieuwsbrief over Ter Borch van gemeente

Op de website www.terborch.info geeft de gemeente informatie over onze wijk en omliggende (Ter Borch) gebied. Vandaag is er een nieuwsbrief verzonden die ook wij met onze site bezoekers delen.

Gemeenteraad bespreekt bestemmingsplan supermarkt

U heeft het vast al via de media vernomen, maar voor de volledigheid wijzen we u er nogmaals op: de gemeenteraad bespreekt op dinsdag 21 november 2017 het bestemmingsplan voor de supermarkt in Ter Borch. De vergadering begint om 20.00 uur en is openbaar toegankelijk. Insprekers kunnen zich tot dinsdag 21 november 2017, 12:00 uur aanmelden bij de griffie via griffie@tynaarlo.nl of telefonisch: 0592-266662. U kunt de vergadering ook live volgen via https://raad.tynaarlo.nl

Inloopbijeenkomst voor ondernemers over Businesspark Ter Borch

Op woensdag 22 november is er een inloopbijeenkomst voor ondernemers die zich mogelijk willen vestigen op het Businesspark. De gemeente informeert hun over de vestigings- en bouwmogelijkheden van het plan. Ook zijn het op dit moment ter inzage liggende uitwerkingsplan en het beeldkwaliteitsplan van het park in te zien. Zie voor meer informatie over het Businesspark: www.businessparkterborch.nl

Voortgang werkzaamheden Businesspark Ter Borch

Het snelweggedeelte en de woonwerkzone in het Businesspark worden op dit moment bouwrijp gemaakt. Hiermee zijn deze beide zones bijna gereed voor de verkoop. De bouw van het crematorium aan de rand van het Businesspark vordert gestaag en wordt naar verwachting dit jaar afgerond. Begin 2018 vindt de officiële opening plaats van het crematorium.

Bouwrijp maken Rietwijk Noord

Nog even en dan kunnen de eerste kavelkopers in Rietwijk Noord beginnen met de bouw van hun woning. De aannemer maakt op dit moment de grond bouwrijp. De schetsplannen die al zijn ingediend laten zien dat ook in Rietwijk Noord weer mooie woningen verrijzen, die de kenmerken van de wijk bevestigen: Thuis zijn en tegelijkertijd het buitenleven ervaren in een wijk met “eenheid in verscheidenheid”. Het wordt een wijk met een natuurlijke uitstraling en ontspannen karakter.

Kavelverkoop in Ter Borch

De kavelverkoop in Ter Borch liep altijd zeer goed. Maar nu? Nu is er echt geen houden meer aan. Waterwijk is uitverkocht, Rietwijk Zuid is bijna uitverkocht en de particuliere kavels op De Keizerlibel zijn allen onder optie. Op dit eiland zijn de eerste kavels al weer verkocht. De gemeente verwacht in de eerste helft van 2018 weer een nieuwe uitgifte te kunnen doen in Rietwijk Noord.

Kijk voor meer informatie op www.thuisintynaarlo.nl