Wethouder Verkeer komt naar Ter Borch

De nieuwe wethouder Verkeer van de gemeente Tynaarlo, mevrouw Anneke Wiersema, komt op bezoek in Ter Borch. Op 1 april om 11.15 uur komt ze bij CKC De Rietzanger een petitie in ontvangst nemen voor de aanleg van een nieuw fiets- en wandelpad.

De petitie is opgesteld door de Werkgroep Verkeersveiligheid rond het Borchkwartier. Die is al jaren met de gemeente in gesprek over de veel te smalle voetpaden tussen het Jan Everspad, het Kindcentrum Ter Borch en de Otto Cluivinglaan. Ze worden intensief gebruikt door zowel fietsers als voetgangers, wat leidt tot onveilige situaties en valpartijen. Bij nat weer komen hierdoor vrijwel dagelijks kinderen nat en soms met kwetsuren op school. Meer informatie over het verzoek om nieuwe fiets- en wandelpaden aan te leggen, staat in deze bijlage: link naar PDF.

Om het verzoek kracht bij te zetten, is het goed om de petitie massaal te ondertekenen. Mocht je dit nog niet gedaan hebben, dan kun je dat hier doen: petitie breed fietsvoetpad ter borch

Ook je aanwezigheid bij de overhandiging van de petitie wordt op prijs gesteld.

Met vriendelijke groet,

Lieuwe van der Werff
Voorzitter Werkgroep Verkeersveiligheid rond het Borchkwartier

Marcel Dol