Commissie Publieke Zaken

De commissie publieke zaken (CPZ) wil bijdragen aan een leefbare woonwijk die qua inrichting past bij de behoefte van de bewoners. Ter Borch is een wijk waarin veilig samen leven voor kinderen en volwassenen belangrijk is. Zij wil dat de wijk invloed heeft op de beslissingen die van belang zijn voor het leefklimaat in de wijk en stimuleert de gemeente de wijk bij de beslissingen / ontwikkelingen te betrekken en te informeren. Om dit te bereiken wordt er, waar relevant, samenwerking gezocht met andere initiatieven in de wijk en wordt verbinding tussen betrokkenen gestimuleerd. Wij zien ons niet als de gesprekspartner van de wijk naar de gemeente maar de schakel die gemeente stimuleert over ontwikkelingen te communiceren zodat de bewoners op de hoogte zijn van veranderingen en weten wanneer  en waarop men wel of geen invloed kan uitoefenen.

De commissie is in 2014 opgestart vanuit de Tuinwijk en staat open voor aanvulling vanuit andere wijken. Als je hierover meer wilt weten, voel je vrij om een van ons te benaderen.

Je hoeft geen onderdeel van de commissie te zijn om ons te ondersteunen. Wij horen graag als er informatie is over nieuwe ontwikkelingen in de wijk en willen weten welke vragen er spelen zodat we hier aandacht voor kunnen vragen bij de gemeente. Daarnaast maken we, wanneer dit nodig is, graag gebruik van bepaalde expertise in de wijk. Wil je op deze manier een bijdrage leveren, dan horen wij dit graag.

Reacties zijn gesloten.